Publicerad torsdag 28 maj 2020, 12:28
Hej!
Efter ovädret den 27'e är vi många som fått problem med tv-box eller router.
Här kommer information från styrelsen och ownit.
- Har en enhet gått sönder, felanmäl detta till Ownit.
- Nya tv-boxar finns att tillgå hos styrelsen om den visar sig vara trasiga efter felsökning av Ownit .
- Är din router trasig behöver Ownit komma ut, detta tar ett par dagar. De har lovat att bevaka felanmälningar från vår samfällighet extra noga för att hålla nere väntetiderna. Vänd er till ert försäkringsbolag för ersättning för kostnaden av utbyte av router då detta räknas som force majeure enligt ownit.
Tips!
Är boxen eller router nere så pröva att byta strömkabel, i många fall hjälper detta.
Nya sladdar finns att beställa hos ownit men de rekommenderar att ta med din sladd till exempelvis Kjell & co och be om en likadan, vilket blir billigare.
Mvh Styrelsen